effectivement, c'est ce qui m'avait été indiqué chez BMW pour "economiser" la batterie quend Z pas utiliséferny37 a écrit : Non, comme dit juste au dessus de ton post, il faut dire à la voiture que tu changes la batterie, et de préférence la garder alimentée pendant l'opération.
Ne pas mettre le frein électrique n'est pas un problème, mais ne pas fermer la voiture en est un : elle reste dans un mode "actif" qui consomme à mon avis plus la batterie que son mode veille fermé.
De toute façon, pour les Z de 2009/2010, on arrive au bout de l'espérance de vie d'une batterie, quel que soit l'usage.
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Batterie
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Re: Batterie
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Re: Batterie
Voici le document que je cherchais, c'est vers les pages 60-65, et il faut tout lire pour voir tous les cas ....
http://weblog.pac1.net/_Documents/14061 ... iption.pdf
The task of the temperature monitoring function is to compensate for the loss of force
that occurs when the hot brake disc cools down. Temperature monitoring is activated
when the temperature exceeds a defined value as the status of the parking brake
changes from released to applied.
The DSC control unit calculates the brake disc temperature at the individual wheels and
sends the corresponding value to the EMF control unit. During the status change, the
higher temperature of the two brake discs is taken for the temperature monitoring function.
A characteristic map contains the corresponding temperature ranges with the associated
retensioning times The corresponding retensioning times in the characteristic map are activated depending
on the temperature during the status change. The tension is increased once when the
first retensioning time is reached. The tension is then increased again after the second
retensioning time has elapsed and increased yet again after the third. The characteristic
map may also contain the value 0 for one or several retensioning times. In these cases,
the corresponding increase in tension does not take place. The function ends under following
conditions:
• Occurrence of a fault that prevents retensioning
• The control unit is switched off or reset
• The last retensioning step has already been executed